Data 11 lutego 2021 23:00
BY pm4
Projekt „Uczymy się bawiąc – rozwijanie kompetencji kluczowych w Przedszkolach Miejskich w Grajewie” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, Osi priorytetowej III. Kompetencje i kwalifikacje, Działania 3.1 Kształcenie i edukacja, Poddziałania 3.1.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej.
„Uczymy się bawiąc – rozwijanie kompetencji kluczowych w Przedszkolach Miejskich w Grajewie” – pod taką nazwą realizowany jest projekt w naszym przedszkolu. Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji kluczowych u przedszkolaków oraz podniesienie kompetencji zawodowych nauczycieli. Zadania w projekcie obejmują realizację dodatkowych zajęć – kółka matematycznego z elementami kodowania i robotyki.
Podczas prowadzonych zajęć dzieci wykorzystują m.in.: Dary Froebla, Witrak Matematyczny, klocki WeDo, roboty edukacyjne Ozobot, Magiczną Ścianę, tablicę multimedialną, pomoce z serii „Harmonijny rozwój”. Uczestnicy projektu świadomie, merytorycznie poznają elementy programowania i robotyki. Dzięki zajęciom dzieci podnoszą kompetencje logicznego i algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności, umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań, oswajają się z nowoczesnymi technologiami.
Przedszkolaki podczas zajęć poznają umiejętność stosowania kodów graficznych, utrwalają znajomość kolorów, pór roku, nazwy figur geometrycznych. Dzieci doskonalą umiejętność orientacji we własnym ciele i przestrzeni, układają szeregi, rymów, przeliczania, wypowiadania się na określony temat, doskonalą zdolność zadaniowego podejścia do stawianego problemu, odczytywania i rozumienia symboli oraz znaków.
Zajęcia wzbudzają ogromne zainteresowanie wśród najmłodszych. Dzięki nim dzieci mają okazję zobaczyć jak w ciekawy sposób można bawić się matematyką, a przy tym uczyć się, zdobywać nowe umiejętności oraz rozwijać matematyczną wyobraźnię.