Kolorowy tydzień w „Stokrotkach”

thumb-img

„Kiedyś tęcza zeszła z nieba pomalować świat i od tamtej właśnie pory  poznajemy jej kolory”

Kolory to nieodłączny element naszego otoczenia. Wpływają na emocje, doznania, rozumienie świata i relacje z innymi. Są elementem wyrazu i nawet mimowolnie stanowią środek komunikacji międzyludzkiej.  Umiejętność rozpoznawania ich, poznawania ich znaczenia jest jednym z elementów wychowania. Nauka kolorów, ich utrwalanie na pierwszym etapie edukacji odbywa się przez zabawę.

W naszej grupie Stokrotek, jeden z tygodni października poświęciliśmy właśnie kolorom. Podczas „kolorowego tygodnia” poszczególnym dniom przypisana była inna barwa:

poniedziałek – zielona
wtorek –  czerwona
środa – niebieska
czwartek – żółta
piątek – to kolorowy dzień.

Organizując dzieciom spotkanie z kolorami wykorzystałyśmy zagadki, wierszyki oraz piosenki o tych barwach, które zachwyciły dzieci. Każdego dnia dzieci zakładały ubranka w innym, wcześniej ustalonym kolorze. Czasami było to spore wyzwanie dla rodziców, ale efekt godny podziwu. W trakcie tego tygodnia dzieci nazywały części swojego ubrania w danym kolorze, szukały go w swoim otoczeniu, gromadziły przedmioty w tym kolorze. Zawsze też wykonywały pracę plastyczną poświęconą danemu kolorowi. Było więc: wydzieranie, malowanie farbami, origami, wycinanie, wylepianie. W zabawach dowolnych dzieci, także królował kolor danego dnia np. budowle, „pianki”, dekoracja sali również. Tydzień zakończyliśmy „kolorowym dniem” podczas, którego czterolatki zapoznane zostały z kolorami tęczy.

To był udany tydzień dobrej KOLOROWEJ zabawy.

Anna Filipkowska, Emilia Makowska; PM4

« 3 z 5 »